מסכמים פעילות ....מנהלת התיכון ורד אזערי

בשעה טובה ומוצלחת נפתחה השבוע שנת הלימודים תש"ף.    

השנה נפתחה בטקס פתיחת שנה מרגש במיוחד (בהזדמנות זו אני מבקשת  להודות לעופר ושיר על הכנתו).

  • שכבת י  החלו בתהליך ההסתגלות וההכרות עם חטיבה עליונה. יחד עם "הלם כניסה" ו"שוק מערכת"…. התגייסו למשימה. נאחל להם בהצלחה. 
  •          בשכבת יא נעשו שינויים במגמות והתווספו תלמידים חדשים לשכבה שהיא כעת השכבה הגדולה ביותר בחט"ע. 

          בשבוע האחרון בוצע מעקב אחר מטלות לימודיות שהוטלו על התלמידים לחופשה.

          כמו כן, החלו דיונים ראשוניים להערכות למסע לפולין אליו השכבה תצא בקיץ. 

  •           בשכבת יב פתחו בחגיגות הפיכתם לשמניסטים ומעברם לבנין החדש בהפסקה פעילה שמחה במיוחד.  

        *   חברתית – שיעורי החברה עסקו בחוויות הקיץ האחרון והערכות ראשונית למשימות הלימודיות השנה. 

        *    פדגוגית – אנו עוסקים במיפוי ואיתור צרכים. מטרתנו לאתר צרכים בהקדם האפשרי ולתת לכל תלמיד מענה מותאם ומהיר.      

ראויה להערכה התגייסות המחנכים להכנת הישיבות בפורמט חדש בהתראה קצרה יחסית. 

תודה לרכזים – איל, יעל ושני על ניהול עיניני השכבה , ליועצות גלי ועטרה על סיוע בכל נושא ,לצוות המחנכים המסור ולכל המורים העוסקים במלאכה.

סרט מסכם 

       סיכום שבוע : 15-20/09/2019

מסכמים שבוע  מקוצר מהרגיל בו מימשנו את זכותנו הדמוקרטית לבחור ולהשפיע.

אני מאמינה כי כל אדם מידי יום עושה בחירות משמעותיות בעלות השפעה גדולה ועל אחת וכמה עושים זאת כל אנשי החינוך אשר כל אמירה או מעשה שלהם יכולים לחולל שינוי משמעותי מאד בחייהם של הרבה אנשים. 

אתייחס למספר נושאים בסיכום שבוע זה – 

פעילויות יחודיות בשכבות –

  • שכבת י – 

ביום רביעי נערך יום חשיפה שבו נציגי מקומות ההשמה הציגו את מקומות ההתנדבות למעורבות חברתית. במסגרת זו עברו בכיתות גם נציגי "מצמיחים". ראשית , אני רוצה להודות מכל הלב לכרמית אשר הובילה את היום – דאגה לבחירת התכנים, לסנכרון בין הגורמים השונים ולתפעול השוטף של היום. כל זאת לצד אייל מוזר שמלווה ונמצא תמיד בכל פעילות של שכבתו.  

*מודל תלמידים מצמיחים ברשת" הינו מודל חדשני  שפותח במרכז מצמיחים לאחר עבודת שטח של עשור עם מעל ל-20,000 תלמידים. המודל פותח לשם שיפור האקלים והפחתת אלימות וכחלק מחזון לקדם תלמידים מצמיחים וכיתות מצמיחות. בבסיס המודל עומדת התפיסה שכל ילד יכול למצוא את מקומו כתלמיד מצמיח באחת מהסיטואציות של החיים החברתיים בביה”ס – בכיתה, במגרש, בתור מנהל קבוצה בוואטסאפ, בקידום שיח חיובי ברשת, או במפגשים החברתיים לאחר הלימודים. זאת בין אם הוא מופנם או מוחצן, בעל מעמד חברתי מרכזי או צדדי.

שיעורים לקראת בחירות – התלמידים למדו על מצעי המפלגות ועל מהות הזכות הדמוקרטית. אני מקווה כי בעתיד ידעו לבחור נכון. 

ביום ראשון הקרוב תצא שכבת י ליום גיבוש. התלמידים והמחנכים נערכו לפעילויות גיבוש ייחודיות ביום זה. תודות למחנכים ולמורים המלויים על הערכותם ליום זה. 

  • שכבת יא – 

שכבת האמצע שלנו, בשנה עמוסה לימודית , לקראת מפגש ראשון עם בחינות הבגרות עסוקה ביתר שאת בעיצוב שגרות למידה מכוונת בגרות והשלמת מטלות קיץ. תודה ליעל ישראלי וכל המורים המקפידים הקפדה יתרה על מימוש כל החלטות הקיץ האחרון.

מפגש פרויקט "צמרות" – מסלול צמרות הינו מסלול מובחר בחיל האוויר שמיועד לבנות בלבד, והוא מתמקד בטכנולוגיות מתקדמות בתחום האלקטרוניקה והמחשבים. הפרויקט נפתח מתוך מטרה לשמר תחומים אלו ברמה גבוהה, תוך קידום מועמדות בעלות מוטיבציה ויכולת להשתלב בעולם המחשבים והאלקטרוניקה.

בימים אלו נתחיל בתפירת "חליפה אישית" לתלמידי השכבה – תוכנית למידה אישית היא תוכנית פדגוגית שמטרתה  לסייע לתלמיד/ה לממש את הפוטנציאל האישי שלו/ה, בהתאם לתוכנית הלימודים, תוך התחשבות במטרות האישיות שלו/ה כמו גם ביכולות, בידע המוקדם, בהעדפות ובצרכים של התלמיד/ה. כבר בישיבות היכרות התחלנו עם הכרת חוזקות התלמיד, יעדים לחיזוק , חוסרים וצרכים. 

  • שכבת יב – 

שכבת יב תצא ל"מסע בעקבות לוחמים" ביום שני. זהו פרויקט הדגל של אגף ביטחוני-חברתי, שמטרתו לעודד שירות משמעותי בקרב בני הנוער המועמדים לגיוס. נאחל להם חוויה משמעותית ומעשירה. 

לאחר סיום תפירת ה"חליפה האישית" לכל תלמיד זומנו התלמידים לשיחות עם המחנכים וחלקם הוזמנו אלי לבניית אופק פדגוגי אופטימי. בנקודת זמן זו עוד הכל  אפשרי ובר תיקון. כולנו צריכים להאמין בכך ולפעול לשם כך. 

סרט מסכם 

כניסה למערכת